دستگاه مانیتور علائم حیاتی

مانیتورینگ علائم حیاتی چیست؟

مانیتورینگ علائم حیاتی جهت نمایش سیگنال های حیاتی بیمار مثل فشار خون،تعداد تنفس بیمار، میزان اکسیژن خون شریانی بیمار (spo2)،ریتم قلبی بیمار و تعداد ضربان قلب بیمار را در بخش های مراقبت های ویژه NICU,ICU و CCU، اورژانس، اتاق های عمل و بیماران نیازمند خدمات ویژه پرستاری در منزل؛ نشان می دهد و به عنوان یکی از تجهیزات ضروری و لازم به کار می‌رود. این دستگاه برای نمایش علائم حیاتی بیمار به طورمستمر به کار می‌رود و اطلاعات مربوطه علائم حیاتی بیمار را جمع آوری کرده و آنها را برروی صفحه نمایش ظاهر می‌سازد و در شرایط نامطلوب بیمار هشدارهای لازم را به تیم پزشکی می‌دهد.

اجزاء تشکیل‌دهنده دستگاه مانیتورینگ علائم حیاتی

  1.   صفحه نمایش: بسته به نوع سیستم باید قابلیت نمایش اطلاعات مورد نیاز جهت نمایش را دارا باشد.
  2.  صفحه کلید یا سلکتورهای مناسب: باید بتوان باسرعت و سهولت مناسبی تنظیمات گوناگون سیستم را انجام داد.
  3.  ماژول: ECG به طور مداوم ضربان قلب و ریتم قلب را همراه با منحنی در صفحه مانیتور نشان می دهد.
  4. ماژول : SPO2قابلیت‌های آن دقیقا مثل یک پالس اکسیمتر است و میزان اکسیژن اشباع شده را نشان می دهد.
  5. ماژول کنترل فشار: ازیک فشارسنج اتوماتیک  که برای سنجش منظم فشارخون بیمار استفاده می‌کند، تشکیل شده است و مدام فشار خون بیمار را در صفحه نمایش نشان می دهد.

هدف اصلی استفاده ازمانیتورعلایم حیاتی چیست؟

مانیتور علایم حیاتی برای نظارت، نمایش، بازنگری، ذخیره، آلارم چندگانه پارامترهای فیزیولوژیکی  آنالیزآریتمی، ضربان قلب( HR) ،سرعت تنفس( RR)، درصد اشباع اکسیژن (SpO2) ، سرعت ضربان قلب(PR) ،فشار خون (BP) و دمای بدن (T) به کار می‌رود.

اجاره دستگاه مانیتور علائم حیاتی برای بیمارانی که باید در منزل تحت مراقبت ویژه قرار بگیرند و به طور مداوم می بایست علائم حیاتی بیمار تحت نظر پرستار و پزشک آنکال باشد،انجام می گردد.

نحوه اجاره دستگاه مانیتور علائم حیاتی در شیراز چگونه است؟

برای اینکه بهترین دستگاه مانیتور علائم حیاتی را در شهر شیراز اجاره کنید کافیست با کارشناسان ما در مرکز پرستاری آراد شیراز با شماره 07132343515 تماس گرفته و دستگاه مانیتور علائم حیاتی مناسب را انتخاب کنید.