تزریق سربرولازین در منزل

سربرولایزین یک فرآورده پپتیدی می باشد که در درمان اختلال عملکرد مغز استفاده شده سبب بهبود عملکرد شناختی و رفتار می شود. این فرآورده وریدی از طریق اثر مستقیم بر سلولهای عصبی و نفوذ به سد خونی-مغزی عمل می کند.

مکانیسم اثر

سربرولایزین با بالابردن تنظیم سوخت و ساز مغزدر انتقال عملکرد متابولیسمی انرژی زای هوازی کافی عمل می کند.همچنین سربرولایزین ازتخریب بیشتر نورونهای مغزی در اثر عوامل مخرب شامل لاکتاسیدوز و رادیکالهای آزاد محافظت می کند.همچنین در بهبود حافظه و بهتر شدن عملکرد شناختی دخیل می باشد.

فارماکودینامیک

سربرولایزین با بالابردن تنظیم سوخت و ساز مغزدر انتقال عملکرد متابولیسمی انرژی زای هوازی کافی عمل می کند.همجنین سربرولایزین ازتخریب بیشتر نورونهای مغزی در اثر عوامل مخرب شامل لاکتاسیدوز و رادیکالهای آزاد محافظت می کند.همچنین در بهبود حافظه و بهتر شدن عملکرد شناختی دخیل می باشد.

موارد مصرف سربرولایزین

اختلالات نقص توجه و بیش فعالی، زوال عقل، آلزایمر، اختلالات مزمن عروق مغزی،بیماران آسیب ترومایی به سر

مقدار مصرف سربرولایزین

سربرولایزین بصورت تزریق عضلانی یا وریدی یا انفوزیون تجویز می شود.مقدار مصرف ومدت زمان موردنیاز برای درمان معمولا متفاوت و وابسته به شدت و نوع شرایط تحت درمان می باشد.

موارد منع مصرف

نارسایی کلیوی، بیماران با سابقه اختلالات تشنجی، داشتن عفونت فعال

عوارض جانبی سربرولایزین

تهوع، بی خوابی،یبوست،کاهش اشتها،گیجی،استفراغ،تشنج،تب،افسردگی

هشدارها

برای تجویز سربرولایزین در موارد زیر احتیاط های لازم صورت گیرد:

  • ازدیاد حساسیت به سربرولایزین و ترکیبات آن
  • صرع و تشنج های گرندمال ، زیرا سربرولایزین ممکن است سبب افزایش در تعداد تشنج ها شود.
  • تب و عفونت فعال

نکات قابل توصیه

سربرولایزین تنها با نسخه پزشک مصرف شود و تزریق آن می بایست توسط کارشناس پرستاری آموزش دیده با کنترل کامل علائم حیاتی قبل، حین و بعد تزریق صورت پذیرد.

چگونه می توان در شهر شیراز نسبت به ثبت درخواست جهت مشاوره تهیه و تزریق دارو سربرولازین در منزل اقدام کرد؟

مرکز پرستاری در منزل آراد، با همکاری با بهترین کارشناسان پرستاری در سراسر شهر شیراز؛ آماده هماهنگی جهت تزریقات در منزل می باشد؛ کافیست با کارشناسان ما در مرکز پرستاری آراد شیراز با شماره 07132343515 تماس گرفته و ثبت درخواست تزریق آمپول سربرولازین در منزل کنید و همچنین مشاوره های لازم را تحت نظر پزشک متخصص نورولوژی دریافت کنید.