اجاره تخت بیمارستانی و تشک مواج در شیراز

اجاره انواع تخت بیمار و انواع تشک مواج در شیراز یکی از دیگر خدماتی است که مرکز پرستاری در منزل آراد توانسته به همشهریان گرامی ارائه بنماید.

تخت بیمار و تشک مواج جهت رفاه حال بیماران طراحی و ساخته می شود که می توان از آن برای سالمندان در منزل نیز استفاده کرد.
با توجه به کمبود های تعداد تخت های بستری در بیمارستان ها و از طرفی نیاز بیمارانی که بعد از ترخیص از بیمارستان نیاز به تداوم خدمات درمانی در منزل به صورت موقت را دارند، استفاده از تخت و تشک مواج به صورت اجاره ای بسیار مقرون به صرفه می باشد.

انواع تخت های بیمارستانی

.

تخت های بیمارستانی مکانیکی:

این تخت ها ساده ترین نوع تخت های بیمارستانی هستند و برای تنظیم ارتفاع و سر و پای تخت می بایست به صورت دستی و بوسیله اهرم عمل کرد.

تخت های بیمارستانی الکترونیکی (برقی) : 

در این تخت ها تنظیم ارتفاع کلی تخت به همراه تنظیمات سر و پای تخت به صورت اتوماتیک انجام می گیرد.

تخت های بیمارستانی مکانیکی و برقی بر این اساس که زاویه تخت از چند قسمت تغییر می کند یا اصطلاحا شکسته می شود به سه نوع تقسیم می شوند. حالتهای ایجاد شده برای بیمار و راحتی بیمار با افزایش تعداد شکن ها افزایش می یابد:

تخت های بیمارستانی یک شکن: 

در این تخت ها فقط زاویه سر تغییر می کند .
تخت های بیمارستانی دو شکن:

در این تختها قسمت سر و پای تخت تغییر زاویه می دهند.
تخت های بیمارستانی سه شکن: 

بهترین نوع تختهای بیمارستانی هستند و علاوه بر سر و پای تخت یک قسمت متحرک دیگر در مابین این دو قرار دارد.

.

انواع تشک مواج

تشک مواج وسیله ای است برای جلوگیری از زخم بستر . اجزای تشک مواج از یک عدد موتور کمپرس هوا و یک عدد تشک باد شونده تشکیل می شود و کاربرد این تشک در بیمارانی که بستری هستند و از تحرک کمی برخوردارند بسیار مفید است. تشک مواج به وسیله ۲ کانال مجزا فشار وزن بیمار بر روی بستر را در نقاط مختلف بدن جابه جا می کند و بدین وسیله از ثابت ماندن تمام فشار وزن بیمار در یک نقطه خاص جلوگیری می کند. تشک های مواج در مدل هایی به اصطلاح تخم مرغی و سلولی موجود است. مدل های تخم مرغی برای بیمارانی تا وزن 70 کیلوگرم و دارای تحرک مفید است و مدل های سلولی برای بیمارانی تا وزن ۱۲۰ کیلوگرم و بدون تحرک کاربرد دارد.

.

تشک های مواج تخم مرغی

این نوع که جز پر مصرف ترین و البته ارزانترین نوع تشک مواج به حساب می آیند، که برای بیمارانی با وزن حداکثر ۷۰ کیلوگرم  مناسبند .شکل ظاهری این تشک ها مانند شانه های تخم مرغ می باشد و ابعاد این تشک ها به طول 2متر عرض 90 سانتی متر است. جنس این تشک از پی وی سی و دارای ۱۳۰ مخزن باد به رنگ بژ است. ابعاد موتور کمپرس این تشک ها به طول ۲۲.۴ و عرض ۱۰.۸ و پهنای ۱۰.۳ سانتیمتر به وزن ۱.۴ کیلوگرم است.

تشک مواج سلولی

این نوع تشک مواج برای بیمارانی با وزن حداکثر ۱۲۰کیلوگرم مناسبند. این تشک ها مانند لوله هایی کنار هم چیده شده اند و مشخصات این تشک ها هم دارای ۱۷ مخزن لوله ای باد از جنس ترکیبی نایلون و پی وی سی به ابعاد طول ۱۹۰ و عرض ۸۵ و پهنا ۱۱ سانتیمتر به رنگ آبی تیره و موتور کمپرسی به ابعاد طول ۳۳ و عرض ۱۵ و پهنا ۱۲ سانتیمتر می باشد.

طرز استفاده از تشک های مواج

تشک های مواج باید بر روی تشک هایی که نه بسیار نرم و نه بسیار سفت هستند مورد استفاده قرار گیرند (مانند تشک خوشخواب و یا ۳ پتو روی هم بر روی زمین ). لازم به ذکر است که تشک هایی که بسیار نرم هستند باعث از بین رفتن کارایی تشک های مواج و تشک هایی که بسیار سفت هستند باعث آسیب رسیدن به بیمار می شوند. برای راه اندازی دستگاه باید ۲ شیلنگ دستگاه را از یکسو به ۲ خروجی موتور کمپرس و از سوی دیگر به ۲ ورودی تشک متصل کرد. دستگاه را روشن کرده و به مدت ۲۰ دقیقه صبر کنید و بعد یک ملحفه بر روی تشک پهن کنید و بیمار را روی تشک بخوابانید. لازم به ذکر است که موتور کمپرس دستگاه باید شبانه روز روشن باشد و هر ۲ شبانه روز یک ساعت به دستگاه استراحت دهید در ضمن مصرف برق این دستگاه ها مانند یک لامپ کم مصرف می باشد پس نگران هزینه برق نباشید.

نحوه اجاره تخت بیمارستانی و تشک مواج در شیراز چگونه است؟

برای اینکه بهترین تخت بیمار و تشک ضد زخم بستر را در شهر شیراز اجاره کنید کافیست با کارشناسان ما در مرکز پرستاری آراد شیراز با شماره 07132343515 تماس گرفته و تخت بیمارستانی و تشک مواج مناسب را انتخاب کنید.